معاون اول رئیس جمهور گفت با مصوبه امروز هیئت وزیران مشکلات که در پرداخت حقوق پرسنل صنعت نفت و کاهش دریافتی آنان در سال ۱۴۰۰ بوجود امده بود تا حد زیادی بر طرف خواهد شد.

مشکل حقوق و دستمزد پرسنل صنعت نفت با مصوبه امروز دولت حل شد/ دستگاه‌های مقصر باید شهامت پاسخگو باشند

قدس آنلاین: اسحاق جهانگیری امروز در حاشیه جلسه هیئت دولتدر واکنش به مطالبه جامعه رسانه‌ای برای عذرخواهی مسئولان و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و قبول مسئولیت حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران و مرگ دو تن از آنان،  ضمن ابراز تاسف از این رویداد و تسلیت به خانواده حادثه دیدگان این اتفاق، گفت: دستگاه هایی که  برنامه‌هایی را اجرا و از خبرنگاران برای بازدید از پروژه ها باردید کنند اگر حادثه‌ای رخ دهد نباید از مسئولیتش شانه خالی کنند و  باید به مسئولیتشان عمل کنند.

وی تاکید کرد: در اینگونه موارد دستگاه مربوطه باید حضور داشته باشد و امکانات لازم در حد توان دولت مهیا کند و اطمینان داشته باشد همه کارهایش با امنیت کامل و رفاه مناسب انجام می‌شود و حتماً کسانی که مسئول بودند باید پاسخگو باشند.

معاون اول رئیس جمهور  افزود: مطمئن هستم جامعه خبرنگاری این موضوع را پیگیری می‌کند و من هم از آقای کلانتری می‌خواهم اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون اول رییس جمهوری در پاسخ به این پرسش که چرا مقامات مسئول از جمله آقای کلانتری نسبت به این قضیه حتی عذرخواهی نکرده‌اند تصریح کرد: اگر تخلفی انجام شد، دستگاه مربوطه حتما باید عذرخواهی کند و پاسخگو باشد. اگر دستگاهی کاری انجام دهد و قصور از طرف آن دستگاه باشد مسئولان ذیربط باید  با شهامت بیایند و پاسخ بدهند.

معاون اول رییس جمهوری گفت: من این دو خبرنگار را می‌شناختم و وقتی که خودم این خبر را شنیدم بسیار متاثر شدم و حتماً تذکر لازم را هم می‌دهم.

جهانگیری در پاسخ به سوال خبرنگار قدس انلاین دریباره اعتراضات پرسنل و کارگران بخش صنعت نفت در پی تغییر نحوه محاسبه حقو و دستمزدهایشان و کاهش دریافتی انها در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال قبل هم با اشاره به اینکه دولت امروز مصوبه‌ای در این مورد داشت، گفت: 

 در بودجه مصوب امسال برای کارکنان وزارت نفت محدودیت ایجاد شده بود. امروز از طرف وزیر نفت و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی پیشنهاد مفصلی ارائه و پیشنهاد آنان تصویب شد که این مصوبه ابلاغ می‌شود.

معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: این پیشنهاد در حدی دغدغه‌های کارکنان وزارت نفت و کارکنان رسمی صنعت نفت که در اثر قانون بودجه برای آنان محدودیت اعمال شده است را رفع می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال خبنرگار ما که تکلیف کارگران پیمانی و قراردادی یا شرکتی چه خواهد شد؟ گفت: برای کارکنان قراردادی هم قرار شد وزارت تعاون موضوع را پیگیری کند.

وی اظهار داشت: این مصوبه از همین فردا اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.